söndag, september 15, 2013

Huvudvärk, dans och trolltider

Idag hade barnen danspremiär med funky kidz. Båda va väldigt nöjda! Inez gick upp en grupp mot föregående år och Max går i en grupp för de minsta tillsammans med förälder. Innan dansen hann vi med en sväng i skogen, hittade lite torra blåbär men inte en enda svamp. Till middag grillade jag kyckling och gjorde ugnsstekt potatis och tsatziki, mums! Precis när middag va intagen kom migrän på besök :-( la mig i sängen en stund och nu sitter jag i soffan med barns och ser på trolltider och Johan klipper gräs. Huvudvärk är kvar... Vi lånade trolltider på biblioteket och den såg jag som liten på julkalender, påminner väldigt mycket om när vi såg troll på teater i tomteland i somras. Trollet är likadant, även fe'en och häxan :-) tycker även låtarna påminner...

2 kommentarer:

  1. Vad roligt det låter med dans! Skulle behöva hitta på nåt till Malin. Hon gjorde nästan små volter i idrottshallen förra veckan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. det va kul, ine nivå är lite mer avancerad än max. men han gillade sitt pass och läraren va jättebra. ingen direkt gympa med volter, men klappa händer, krypa, åla, hoppa osv. väldigt bra träning för grovmotoriken

      Radera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin