söndag, september 08, 2013

Underbara värme!

Högsommarvärme, sensommarvärme eller tidig höst-värme?
Kalla det vad du vill men jag älskar värmen och den får mig att må bra och ger energi. Jag tankar solljus inför kommande höst och vinter och visst blir det mycket lättare med en lång härlig ljus och varm höst!

För mig är det inte sommar längre, här hemma har vi mellan 5-7 grader på morgonen vid 6-tiden och när det är dags att gå till förskola/skola klocka 8 står termometern på dryga 10-12 grader i skuggan. Detta har gjort att Inez vill ha fingervantar och pannband på morgonen, hon hatar att frysa! Sedan blir det varm och vi skickar med ombyten, trots detta är det en svettig Inez vi hämtar nästan varje dag och kvällarna får avslutas med att skrubba barn rena från damm och svett.

Alla kläder inför höst och vinter är kollade och rensade, nytt är köpt och gammalt åker ut till försäljning. Fodrade stövlar står högst upp på "måste-köpa-listan" då det är som jag skrev, ett MÅSTE för barnen. Bästa skon innan riktiga sköldgraderna kommer.

Baksidan är rustad inför höst, rabatter rensade och jordgubbslandet är veck. Ser fram emot kommande vår då vi kommer odla gurka (igen) mycket mer potatis, tomate kommer stå på altanen under tak så de kanske hinner bli klara och vi kommer sätta en hel del blomlökar och annat roligt.



Visst bor vi underbart! Precis intill en 4-H gård där barnen får gosa med grisen Stina, flertalet kaniner, getter, får och hästar =) Tar fem minuter att gå hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin