söndag, oktober 20, 2013

Bakpotatis på annat vis

Måste dela med mig av det här receptet, jag gjorde det i somras till grillat kött. Potatisen va väldigt uppskattad av gästerna och jag inspirerades av Tina Nordström, orginalrecept HÄR

Ingredienser:
Bakpotatis, riven ost, sommarlökar, vitlök, blomkål, citron, kryddor efter smak

Jag gjorde såhär:

Baka potatisen i ugn tills den är mjuk, dela potatisen mitt itu och gröp ur innehållet. Potatisen du gröpt ut lägger du i en bytta. Spara alla tomma halvor och gröp ur försiktigt.
Koka sommarlök i smör och vatten så löken blir mjuk. Blanda ner löken i potatisen och mosa. Blanda ner lite riven ost, saft från citron, små buketter av en halv blomkål och lite vitlök.
Vispa ihop allt, spä med lite av kokspadet från löken till en bra konsistens.
Ha i blandningen i de tomma skalen.
Strö ut lite riven ost, in i ugnen tills osten smält och potatisen är varm.

MUMS!

Kan verkligen rekommendera det här, så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin