söndag, oktober 20, 2013

En tarantella...

Fy fan sket nästan på mig imorse när jag smög omkring och gjorde mig ordning kl 6... I badrummet stirrar en stor svart spindel på mig!!! Trodde inte jag skulle va rädd för sånna insekter då jag är uppvuxen med en bror som faktiskt hade en rödknäad tarantella i ett terrarium... Men, hjärtat gick i 180 och jag fick agera snabbt så den inte skulle hinna gömma sig! Tog ett lock till en burk och la över den, fy alltså va rädd jag blev! Max kom upp strax efter även J och Inez. J fick ta tag i det, han knöcklade in den i pappet sedan ner i toan. Inez vågade nästan inte kissa sen om spindeln skulle hoppa upp haha. Ja vilken start på morgonen det va!!!

4 kommentarer:

  1. Gillar inte spindlar eller ormar :(
    Vet att min spindelskräck har jag fört över på dottern ..men det är väl för att jag som du hoppar och skriker en halvmeter så fort jag ser en ;)
    Ormar har vi däremot inte träffat på så många och ormar bara älskar hon ... Hmmmm hon vill tom ha en hemma :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh fy kan känna igen mig i din spindelskräck, trodde inte jag va så rädd! har fobi mot getingar och den här känslan va nästan densamma... urk alltså

      Radera
  2. Oh fy fasen vad äckligt. Får ju ångest bara att se den på bilden. Hatar spindlar. Kan hantera dem jag ser utomhus bland växter och så, men de som är inomhus ger mig mardrömmar. Var värre förr för då klarade jag inte att se några spindlar, inte ens utomhus. Vi hade en sådan där husspindel förra sommaren på vår altan. Den var 3 cm i kroppen och så stor. Låg helt still så jag trodde den var död. Tog fram kameran och tänkte fota den, men när jag höll på började den röra sig och jag for upp med ett illvrål. Höll på att göra i byxan. Som tur var blev spindeln mos annars hade jag aldrig vågat ha öppet ut igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha tillåt mig skratta lite *lol* vilken rolig historia om spindelskräck! tur du inte tappade kameran, hoppas spindlarna håller sig utomhus i fortsättningen =)

      Radera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin