måndag, oktober 07, 2013

Kasslersås

Dagens middag blir kasslersås med pasta och broccoli. Kan även serveras med ris.

Jag gör såhär:

Tärna kassler och stek ur det mesta av vätskan. Rör ihop creme fraiche örter med vanlig creme fraiche och lite matlagningsgrädde, tillsätt en halv matsked tomatpuré, örtkryddor och lite chilipeppar och svartpeppar. Häll ner blandningen över kasslern och koka upp. Krydda mer efter behov.

Perfekt rätt att förbereda för att sedan koka upp på spisen när den ska ätas.

Jag hade ingen tomat hemma, annars hade jag haft i det också, eller paprika... Använd din fantasi! Rätten kan såklart göras med bacon eller skinka istället för kassler, men kassler är billigt och väldigt gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin