onsdag, oktober 09, 2013

Laxpudding

Onsdagens middag förberredes på tisdagen. Maträtter som kan förberedas gör sig bra hos oss =)
Här kommer mitt recept::

Laxpudding


  • Koka potatis och låt svalna, skiva lax i bitar och skär gul lök i tunna ringar.
  • Smörj en form, jag använde en brödform.
  • Varva potatis, lökringar och lax. Jag varvade även med dillkrydda och lite vitpeppar.

När du är klar med detta blandar du i en bunke:

  • 2 ägg, 4 dl mjölk och en skvätt matlagningsgrädde, lite salt och lite pappar.
  • Häll blandningen över laxen och potatisen.
  • Låt stå i kylen, helst över natten, så hinner äggblandningen sätta sig i hela "puddingen".
  • Strö över lite ströbröd.
  • In i ugnen i ca 25 minuter på 220 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin