söndag, oktober 27, 2013

Underbar shopping och massor spya

Vi började gårdagen med att åka ut med barnen till mormor, två barn som helst ville vara med sin mamma och pappa. Redan där bör man ha anat att något inte stämde... Vi stannade en stund, fikade och moster Laila kom för att busa med barnen.
Jag och J åkte in till Täby Centrum med alla andra tusentals människor, vi hade tur och vi fort tag på en parkering.
In i centrum och påbörja shopping!
Det blev en hel del. Jag hittade en fin svart skinnväska i mindre modell, en klänning, en kjol, strumpbyxor och en oversize-tröja, J fick Björn Borg kallingar och strumpor samt Lee-jeans. Barnen fick massor av fina kläder, bilderna är dåliga men det kommer komma bättre bilder.
Vi mötte upp våra vänner Katarina och Magnus och deras barn, blev en fika innan besök i leksaksaffärerna väntade. Vi köpte PlayMobil och en My Little Pony-kalender till barnen.


Vi handlade även härligt doftande produkter från nya favoriten Lush!
Vid 18-tiden va vi hungriga, vi hade hunnit köpa biljetter till bion kl 20.00 också. När maten va beställd plingade telefonen till: "Max har kräkts". Men va fan, allvar?! Ja Max kräktes och kräktes och jag kunde inte alls slappna av. Maten va dock grymt god, vi åt på Vapiano som är nyöppnad i Täby Centrum. Velade fram och tillbaka om vi skulle gå på bion, biljetterna va ju köpta. Kände att jag inte kunde slappna av så bra så vi kollade om biljetterna gick att göra återköp på och det gick bra. Så vi valde att åka till mormor och hämta kräksjuk Max, lilla plutt.
Väl hemma får han ligga i vardagsrummet och sova på madrass, han kräks till midnatt innan han somnar djupt. Lagom till han somnar börjar Inez. Först är det tanden som spökar, den hänger på en  tråd, tillslut tappas den äntligen! Sedan kräks hon lite, men bara en gång.Hon har matvägrat hela dagen pga den lösa tanden! Hon mår illa hela natten och väcker mig typ tio gånger för hon tror hon ska spy men inget kommer. Nu är det äntligen morgon och huset har påbörjat en rejäl rengöring! Alla sängkläder är bortplockade och tvättas och det vädras på övervåningen, sedan ska det dammsugas och skuras och barnen ska badas!







1 kommentar:

  1. Lilla vännen :(
    Krya på sig !!
    Hoppas ni får en bra söndag trots sjukdomar ...
    Fina kläder !!
    Och bion kan ni junta en annan dag :)
    Kram

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin