torsdag, oktober 24, 2013

Varma torsdag, samtal om Max

Hej på er.
Vaknar klockan 5.50 av att Max vill upp och leka, trodde han skulle ta lite sovmorgon (typ till 6.20) då han inte vilade på förskolan... Men nej nej. Gick upp klockan 6, satte på kaffe och tände ljus.
Idag har vi nästan 13 grader ute på morgonen, lite regn. Härliga höst! Gillar den här värmen, vintern får gärna dröja även om barnen tjatar efter snö.

Ska jobba idag, 13-21. Är nog bara vikarier idag då den ordinarie personalen är på fest, men ksa väl gå bra ändå. Hoppas på att hinna med några rader på tentan, måste avsluta del 1! Del 2 kan jag inte börja med förrän jag har klar intervjufrågor från min handledare.

Hade samtal igår med Max pedagog på förskolan.
Vi la upp nya mål att sträva efter och vi pratade om lekar/övningar för att "träna" på vissa bokstäver då jag önslade det. Även försöka hitta en lan att få Max att lyssna på en saga utan att avbryta. Han lyssnar inte klart utan avbryter hela tiden alltid! Jag vill gärna att han först ska lyssna på sagan sedan prata om den. Han vill bara prata om bilderna osv. Vi frågade oss själva om det verkligen är fel? Eller hur ska man göra? Han är uppenbarligen väldigt intresserad av bokens innehåll men han har inget tålamod att lyssna klart... Vi pratade om att försöka läsa korta böcker så han inte tappar fokus, och kanske ha han med i mindre grupper när möjligheten ges. Och att förklara för han att vi först läser boken sedan pratar om innehållet.
Ja jag är kluven, tycker såklart det är positivt att han är vetgirig och vill samtala om boken och dess innehåll samtidigt som jag gärna vill se att han kan koncentrera sig och lyssna på en hel bok.
Vidare fick jag höra att Max är riktigt rolig och trevlig och att han är ett barn som de gärna har kvar inne om förskolan ska visas upp för nya föräldrar, barn eller andra personer som rör sig i verksamheten. Riktigt roligt! Ja allt är han rolig och han njuter av att visa upp sin humoristiska sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin