fredag, november 29, 2013

Ikea, julstök och lite Idol

Va på Ikea en sväng idag, kom hem med pyssel till barnen (målarfärg, papper och tejp) en matta, blommor, skålar och ljus. Notan hamnade på ca 550:- så jag är mer än nöjd!

Vid 15-tiden åkte vi med sonen upp till skolan för att titta på Inez som uppträdde för första gången på deras "showfredag". Hon har övat på en dans med två vänner, de har själva gjort dansen och ja de va ju ursöta! Låten... What does the fox say?
Tummen upp för tjejerna som gjorde grymt bra ifrån sig och att de VÅGADE ställa upp inför alla föräldrar, syskon och släktingar som va på plats!

Vi beställde hem mat då vi inte förberett något, sedan gjorde jag mozartkulor och fixade julskinka. Imorgon har vi adventsfika/fördelsedagsfirande för J. Nu stå J och gör en paj, tror inte gästerna går hungriga från oss.... Imorgon ska jag försöka hinna stryka gardiner så får vi se om barnens rum hinner städas...

Är sjukt trött och ska snart sova, men vill först se när Kevin blir kvar i Idol. Ja det lär han ju bli. Tycker han är duktig och kan sin sak. Erik har redan en karriär framför sig (han är dock riktigt töntig) och Elin, ja HON är töntig! Och det är något hos henne jag stör mig på, kan inte riktigt sätta fingret på VAD men något är det... Jens skulle stått mot Kevin i finalen och vunnit... Alla som ser Idol är faktiskt inte mellan 10-14 år, några är faktiskt 30+ och för mig går i alla fall inte Erik och Elin hem....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin