fredag, november 08, 2013

Köttfärsbiffar med bostongurka

Gårdagens middag, köttfärsbiffar med bostongurka.
Jag gjorde såhär:

Häll ströbröd med vatten och kryddor, låt svälla. Blanda ner i köttfärs, ha i ett ägg och två matskedar bostongurka. Blanda till en jämn smet och forma biffarna. Krydda smeten efter smak.
Stek köttfärsbiffarna, lägg dem i en smord form i ugnen tills sås och potatis är klar.

Såsen gör du såhär:
Häll ner matgrädde i stekpannan, gör ej rent stekpannan efter stekning av biffarna. Ha ner lite buljong, boston och tomatpure. Rör till en jämn sås, koka upp och krydda efter smak.

Potatisen kokade jag och sedan stekte, bara för lite omväxlings skull.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin