torsdag, november 21, 2013

Luciatåg

Snart väntar Lucia och Max ska lussa på sin förskola och han vill va tomte så måste kolla om vi har en tomtedräkt i rätt storlek, ska passa utanpå overall då de är ute. Inez lucia med fritids är dagen innan, den 12.e alltså. Så bra att de delar upp det! Sedan på riktiga Lucia ska Inez för första gången gå i ett "riktigt" tåg, i kyrkan! Ska bli så roligt och konmer nog vara riktigt fint! Inez kör ska lussa med de stora barnen och det kommer vara en lucia sedan lite tärnor, tomtar, stjärngossar och kanske nån pepparkaka. De sjunger några vanliga Lucia-sånger och några andra lite svåra, sedan avslutas allt med fika tillsammans. Bilden tagen igår när jag hade en stunds lugn och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin