måndag, november 25, 2013

Måndag hej hej

Ny vecka och advent står inför dörren. Har satt upp ljusstakar i kök, barnens rum och vardagsrum. Så fint och mysigt. Plockade fram två stora tomtar och julbocken, Max älskar att leka med dem... Både på gott och ont haha. Ska stryka julgardiner och få upp dem, så allt är klart till helgen. På lördag ska vi ha J´s 30-års kalas med lie kombinerat adventsfika tänkte vi.

Var med Inez på första lektionen idag, roligt att se vad de gör. De har satt in två resurspedagoger extra till fritidspedagog + lärare, så de är just nu fyra pedagoger i klassen. Kan säga att det behövs... Trist att en del ungar inte kan lyssna, men nu får vi hoppas de barnen får hjälp från början så det inte blir en dålig vana att krypa på golvet, bygga torn av pennor, skrika osv... Men men, det va trevligt att vara med Inez i hennes klass.

Började skriva på en tenta igår och har en annan i huvudet som ska ner på papper, så får se om jag hinner med det idag. Ska även till optikern idag och prova ut nya linser och glasögon. Tvätten ska vi vika ikväll och jag ska slå in lite julklappar. Beställde det sista igår =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin