måndag, november 18, 2013

Messi till veteriären

Varit med Messi till veterinär idag, tycker hans många olika "fel" va dags att undersöka. Det är kräkningar, hosta, snarkar, springer på tre ben och kliar tassar.

Veterinären vill först kolla upp magen och varför han kräks osv.Antaglien svullna halsmandlar pga sura uppstötningar som ev beror på allergi... Nu ska vi testa en medicin en vecka och se hur hosta och kräkningar blir, ska höras av om en vecka. Just den medicinen kan inte användas när man behandlar ryggen där han vill ge smärtstillande så det får vi vänta med. Helst vill veterinären röntga både rygg och hals...
Han sa att en stor förklaring till varför han inte gillar att bli klappad av "nya" är att han har ont i ryggen, oftast blir en hund klappad över ryggen och det gillar han inte. Messi reagerade på en gång med att markera mot veterinären när han tog han över ryggen. Först blev han lite paff och sa att det här måste övas bort, inte ok osv. Men sedan sa han efter undersökningen att han reagerade så för att han har ont, så det har en naturlig förklaring.

å, medicin en vecka sedan återbesök och ev testa allergifoder i åtta veckor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin