måndag, november 25, 2013

Pepparkaksmuffins

Inspiration till receptet hittade jag HÄR

100 gr smör (smält)
2 ägg
1 ½ dl gräddfil (testa byta mot lingonsylt)
2 dl socker
2 tsk ingefära
2 tsk malda njlikor
2½ tsk kanel
3 dl vetemjöl
2½ tsk bakpulver
                                                                          
Såhär gjorde jag: 

Smält smöret, vispa ihop ägg och socker till det är vitt och fluffigt. Blanda ner smör och gräddfil. Blanda de torra ingredienserna i en bunke och tillsätt dem sedan med äggblandningen.

Häll smeten i muffinsformar, gärna på en muffinsplåt. Det här receptet blir 12 stycken. 200 grader i 15 minuter.

MUMS!





  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin