onsdag, november 20, 2013

Så blev sockorna, påbörjade vantar och kallt

Ja så blev sockorna klara, första jag gör med mönsterstickning och jag måste säga att jag är ganska så nöjd. Inte helt lätt att veta hur trådar ska hållas osv. Mönstret på hjärtan har jag ritat själv, hittade först ett mönster på sockor med hjärtan där jag fick inspirationen men jag fattade faktiskt ingenting på mönstret... Själva sockan stickar jag alltid på samma sätt som jag lärt mig med hälen osv. Finns ju massor av olika sätt att sticka häl men jag tror jag gör på ett "vanligt" vis.
Jag påbörjade vantar igår, trött på sockor nu. Men kom på att jag inte har hel koll på hur man gör öppningen för tummen... Får testa mig fram, är där snart. Gillar färgerna, lila och svart är ju så fint ihop!

Och visst är det kallt idag! Minus 3 grader här utanför, men men så är det ju november, trist, mörkt så lite kyla på det va väl bara pricken över i:et. Snart är våren här igen och altan kan röjas och fröer planteras =)



1 kommentar:

  1. Så duktig du är ! Jättefina sockar och vantarna blir också supersnygga !
    Sköt om dig, kram,Doris

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin