onsdag, december 04, 2013

Att inse att man måste träna...

Jag vaknade upp idag och kände mig tjock... Tänkte på när jag sist tränade... Tog en powerwalk i juni annars har det bara varit vanliga dags-lunk-promenader med hunden. Inte rört mig i onödan. Jobbat och småätit massor. Varit trött och orkselös.

Insåg idag att jag faktiskt inte är 20 längre, snart 33 år och det är bara jag som kan göra något åt min egen kropp!

Gick ut på en promenad med hunden, i lugn takt och tänkte mest på hur tråkigt väder det va. Hade det varit roligare med löpardojerna på och musik i lurarna? Nä... Känner bara noll lust!

Promenaden blev ändå 40 minuter, men vad brände jag på det mer än irritationen över mörkret? Hemma satte jag mig i soffan, drack resterna av morgonkaffet som jag värmde på i micron. Sjönk ner i soffan. Tog fram träningsmattan och tänkte göra 30 minuters mag och ryggträning, men kom inte till skot. Hittade inte lusten.

Drog fram fotöljen med all tvätt, tänkte vika men den ligger kvar där än.

Släpade mig upp på övervåningen ,trött som sjutton. Ställde mig på crosstrainern, bytte bara byxor till ett par shorts, behöll kofta på. Ställde timern på mobilen på 10 minuter. OKEJ! Dags att köra igång, damma av CT´n och plöja gärnet! Ja tjena, efter fyra minuter trodde jag att jag skulle svimma, kollade mobilen, 6 minuter kvar. 6 jävla sega minuter! Kände att jag inte klarar det. För dig låter det nog löjligt, men jag har noll kondition. När jag fick shortsen över röven insåg jag att jag blivit tjock. Förut har de hängt på höften, nu fick jag nästan inte igen knappen... Jag är inte tjock om man jämför med andra som ÄR tjocka och drar storlek 46 osv, jag har strl 36/38 (mer åt 38 numera) men jag är van att ha tighta klänningar, tights osv, men nu svämmar magen över.

Jaja, 6 minuter kvar. Kämpade på, tänkte att dessa minuter aldrig tar slut, men tillslut pep mobilen att 10 minuter gått. Klev av med darrande ben, törstig, svettig (hade ju koftan på mig) och till och med tandvärk! Fatta, när man får tandvärk efter 10 minuter på en crosstrainer då är det nog dags att ta tag i träning.

Men hur gör man nu? Hur går man vidare?

Hade jag haft råd kanske jag skulle anlita nån PT online eller så, men jag väntar på att något kommer till mig. En pt, en uppenbarelse elelr att jag vaknar en dag och är tillbaka i kroppen jag hade som 20-åring...
Jag menar inte att jag behöver bli trådsmal med rutor på magen, jar är lite ironisk faktiskt. Jag menar mer att jag vill ha strumpbyxor med klänning utan en mage som sväller över, jag vill jaga barn på stranden i sommar utan en mage som jagar mig typ...

Hej och hå, kanske blir 10 minuter på CT´n imorn med.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin