lördag, december 14, 2013

En helt vanlig lördag... typ... Med funderingar över livet

Urk, inte alls bitter.

Tänk om man va typ 20 igen... Älskar mitt liv, absolut! Men tänk er en sovmorgon, sova bort en hel dag efter en lång festnatt... Sova i en båt nånstans, jobba lite här och där, träna.... Ja vad säger att jag inte kan göra det här nu då? Träna ska jag ju börja med, nån gång... Men tänkte att det ska göras innan det är för sent och jag är supertjock... Ska börja mina powerwalks igen och köpa fleecefodrade byxor! Men resten.... Sova bort en hel dag är ju bara att glömma, vänner man hade försvann när barnen kom. Delvis mitt fel, jag vet. Inte den bästa att hålla kontakt. Men nya kom, och livet är annorlunda. Sova i en båt?? Skrev jag det? Jo men sånt hände, på sommaren. Sommar i Vaxholm... Saknar faktiskt lite.

Nu då?
Smööörgååååås, jag vill ha smööörgåååååås!!! Säger Max alltså klockan 6.40 på en lördagsmorgon. Han somande igår med feber men den verkar ju va bortblåst idag, hoppas den inte kommer tillbaka. Men hoppet om sovmorgon väcktes när febertermometern stog på 38,8... jaja, här sitter vi nu, jag och Max. Max spelar på min telefon men oj vad han suktar efter min nya. Han lyfte kartongen och sa att det va mammas nya leksak. Precis! INTE RÖRA betyder det. Ska fixa så de har en speltelefon var, bortskämda ungar. De har en speltelefon sedan innan, men händer ju att det blir bråk... Typ alltid. Men Nu är gästrummet fixat, trångt är det då det ska agera lekrum också, men tv:n är inkopplad och man kan se via Apple-tv:n på sånt som ungarna gillar.

Åh, jag smälte nästan igår när jag hämtade Max på förskolan. Först är ju hans pedagoger så bra och ser till så han är trygg och mår bra hela dagarna, så berättade en pedagog att Max häromdagen innan han somnade sa: Saknar min starka bästa duktiga mamma!
Jo man tackar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin