måndag, december 23, 2013

Kan inte låta bli att tänka......

... tänka på alla barn som inte får chansen att fira jul... alla barn som lever i fattiga familjer utan godis och paket... Alla som lever på gatan... Alla som inte har tak över huvudet...

Här sitter vi i ett hus med tak och väggar, en julgran med pynt och paket under, Julmaten ska snart dukas upp på bordet och vi ska fira julen med våra nära och kära...

Tänker på de barn som ständigt lever med bråk, skrik, alkohol och i vissa fall även droger runt om sig. Känner att vi ibland får lite för mycket gott under julen och andra får ingenting. Vill ta hem alla hjälplösa barn till mig, så de kan få fira en god jul i trygghet, men jag kan inte rädda hela världen och måste erkänna att jag inte gjort mycket för att rädda den heller...

Nåja, jag hoppas alla ändå ger en tanke till dessa utsatta människor som kanske finns närmare än du tror... En liten tanke kan göra mycket, bara att förstå...

God Jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin