onsdag, december 04, 2013

Nyttigt mellanmål- recept

Idag testade jag att göra eget mellanmål med lite saker jag hade hemma och det blev riktigt gott- och nyttigt.

Här är mitt recept:

En näve hackad sötmandel
En näve russin
En övermogen banan
En näve havregryn
En äggvita
1 msk sirap 
2 msk mandelmjöl

Mixa ihop detta och klicka ut i muffinsformar (ca ½ cm på höjden så vet du ungefär hur mkt jag hade i varje form)
In i ugnen 15-20 minuter på 180 grader.

Variera! Riven morot, kokos, blåbär, mörk choklad?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin