måndag, december 30, 2013

Om man är tyst för länge så vissnar tungan...

Pippi är en klok tjej! Älskar hennes uttryck och detta är ju underbart.
Igår jobbade jag och fick alltså uttryck för min verbala förmåga om man säger så. Massor av snack med underbara människor.
Här hemma är det inte tyst en minut men det är barnen som inte kan hålla tyst, de är födda med talets gåva om man säger så.


Idag blir det eventuellt en sväng till ett lekhus av mindre variant, man blir ju helt yr i de stora och noll koll på barnen. Behöver få dagen att gå lite. Sedan ska vi träffa några grannar och planera lite inför nyår. Vi tänkte ha en enkel middag, vi har småbarn allihopa så blir inte så sent. Dagen efter jobbar jag från 7-15.

Igår va vi på Fjärilshuset, först va det inga fjärilar men sedan vaknade de till. Jäklar alltså! Nu har vi en mamma och två barn som är rädda för det djuret! Urk, de är fina att titta på men när de flyger nära min näsa och sedan sitter på mig då har det gått för långt! Barnen gillade fiskarna mest, jag tycker hajarna va coola!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin