torsdag, december 12, 2013

Öroninflamamtion och Lucia

Natten för Inez va jobbig. Hon har haft rör i öronen och de trillade ut i somras. I natt har hon vaknat och haft så ont i ett öra stackars liten. Fick lite smärtlindring två gånger, en gång vid 23-tiden och en gång vid 2-tiden. På morgonen nu va hon bra, lite trött bara men ville gärna till skolan. Johan berättade för fritids om örat så de vet om det, och Inez lovar att säga till om hon får ont under dagen. Idag ska de ha Öppet Hus med Lucia-tåg så tror det va det som lockade rätt mycket faktiskt. Annars hade hon nog gärna varit hemma då hon längtat efter att vara sjuk, knäppa unge. Hon tycker det verkar mysigt att vara hemma en hel dag- jag tror hon skulel bli rastlös efter sådär en 2 timmar hehe.

7 grader varmt här idag, riktigt nice ju! Visst att det hade varit skönt med lite snö, barnen vill ha det. Eller inte Max- han hatar snö precis som jag. Det blir ju ljusare och lite trevligare faktiskt. Nu blir deras kläder så smutsiga =) Och Inez har inga fodrade stövlar så vinterkängorna fick åka på.

Önskar er en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin