fredag, december 20, 2013

Sätts på prov...

Satt med barnen idag på förskolan, de ville måla och jag hade kli i fingrarna.
Inte ofta jag hålelr i en pensel nu för tiden... Ett barn hade en tröja med en katt, lovade vid ett svagt tillfälle att måla av den under jullovet så tog ett kort så jag har kvar bilden.
Tog en pensel och skissade med akryl upp en katt av någon annan variant än den färdiga bilden och är faktiskt rätt nöjd med resultatet. Denna skiss tog väl sådär fem minuter. Barn ger massor av inspiration, glädje och kreativitet!

Den här katten är målad med akryl som ett barn råkade blanda nästan brun på en gång sedan har jag glittrat, älskar att blanda material. Den bild jag visar här är fixad i en app i telefonen så färgerna blev riktigt fina.
Ikväll ska jag försöka skissa upp "den riktiga" katten, känner att jag behöver något kreativt projekt att vila hjärnan i. Mycket med Vfu och jobb nu, blir sjukt trött av resvägen och vill bara ha Vfu:n avklarad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin