söndag, december 22, 2013

Skriva några rader... och pytt i panna av resterna

Blogga lite då, skriva om mitt tramsiga liv- eller nåt.

Arbetar, pluggar ja så rullar det på. Men nu ledigt några dagar och ska försöka tänka bort skolan för stunden och inte tänka jobb heller för den delen. Har bara två dagar kvar att jobba i december, sedan jobbar jag nyårsdagen efter det inget bokat så måste se till att jag får några pass. Känner lite att jag vill börja arbeta på förskola igen, helst som jag gjorde förut varje fredag en hel höst... Men ganska skönt att vara ifrån det också under studietiden...

Julmat... kan inte fatta att alla är så hysteriska med julmat, köttbullar, prinskorv, skinka, sillar och allt vad det heter och massor av godis... Jag blir lite så att jag är mätt varje dag av alla bilder på facebook på mat och allt prat om man överallt... Ska ta en bit av mammas ostpaj på julafton, en skinkbit, två prinskorvar, två köttbulalr, en bit sill och en liten potatis sedan är jag nog proppmätt flera dagar framåt! Lite choklad ska väl gå i, men nä jag känner inget större sug faktiskt sedan nån vecka tillbaka... Ser mest fram emot att dra ihop en pytt i panna av resterna haha. 

Nu ska jag slå in sista julklapparna så jag kan ägna resten av tiden åt tvättberget som ska vikas innan tisdag då Markus, Emelie, lilla Samuel, moster Laila, Åke och mamma kommer. Fullt ös medvetslös! Sedan dagen efter bär det av till mamma då bror komemr och barnen, kusinerna saknar varandra så mycket!

Imorgon, sådär dagen innan julafton, har jag tid hos Specsavers för återkoll på linserna, sedan blir det eventuellt en sväng till centrum... Vi får se annars uträttar jag mina ärenden i vårat lilla lokala skitcentrum. Så kommer matbeställningen hem också, beställde via MatHem så ska bli så skönt att fylla på då det är rätt tomt i skåpen =) Får hushålla med slantarna sedan då min lön inte va så toppenbra precis... Livet som student medför fan inte mycket lyx i tillvaron alltså!!!


Här är två saker jag målat senaste dagarna, får sådana där ryck ibland. Är det inte stickning, så är det skriva eller annars blir det måla. 

enklast blir ibland bäst....

den här bilden på staden är inte klar här, nu har jag målat dit alla konturer och lite glitter i himlen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin