fredag, december 06, 2013

Slutkörd, typ...?

Fixade lite med tentan i förmiddags, tror jag fått till det ganska bra. Måste maila läraren igen för återkoppling så ska han kika på den ytterligare en gång på tisdag, sånt kallar jag grym service! Fick så otroligt bra tips efter att jag fått veckans bild från Max förskola. De jobbar fantastiskt bra och det finns en tanke bakom allt de gör. Den här gången va det att tillsamans göra ett pepparkakshus, barnen gjorde ritningar, klippte ut och malalde upp på degen, satte sedan ihop ett hus som är det mest underbara pepparkakshus jag sett! Önskar jag kunde visa bilderna här, är ju inga ansikten med, men med respekt för förskolan och barnen gör jag det såklart int. Tror dock jag ska visa några studiekompisar bilderna. Men, idén jag fick va att skriva om detta som ett tillfälle att få in ett bra samarbete i barngruppen på ett lustfyllt sätt. Arbetet i tentan handlar om att utveckla barnens inflytande i gruppen typ, ja massor av annat också som barns identitetsskapande, samspel osv osv.

Började jobba 13, så hann inte träffa ungarna innan jobbet. Tycker det är så skönt att hämta dem tidigt på fredagar, men idag kom de hem runt 16... Men det va första gången Inez inte ville hem från fritids och Max ville inte hem från förskolan trots att han va där med några få barn och två pedagoger som J aldrig träffat. Han kanske inte riktigt har samma kontrollbehov som jag har haha, för jag frågar ut dem jag inte sett förut. Försöker bättra mig och int va för på och för daltig, försöker lita på pedagogerna som tar hand om mina barn. På fritids och skola går det bättre och bättre, de har en fantastisk vikarie där för sin ordinarie fritidspedagog.

På jobbet gick det bra, jobbade med en anna nvikarie så jag fick ensam sköta mediciner och  sånna saker. Tiden rullade på och alla boende va trötta, kan bero på att det aldrig blir ljust ute nu samt att det kom massor av snö och blåste- riktigt ruggigt.

Börjar jobab imorn kl 7, så bör ju sova men vill se när Kevin vinner Idol, för det lär han ju göra. Den där Elin alltså, suck...
Tanken är att imorn när jag slutat åka till några vänner på lite middag, hoppas Max håller sig frisk. Känns som jag bara räknar ner till han ska få feber då alla andra på förskolan verkar gått igenom en lång feberinfluensa, utan han- peppar peppar!!!
Känner mig något slutkörd, men kör bara kör!!!
Långt blev det här visst, va inte meningen frn början, men ibland bara rinner orden ur mig- precis som  när jag pratar haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin