torsdag, januari 02, 2014

2 januari 2014

Dagarna rullar på och nu har vi 2014 här. Barnen har jullov ett par dagar till, förskola börjar på tisdag och även fritids, sedan är det skola på onsdag nästa vecka. Jag börjar min Vfu igen på tisdag då en lärare från högskolan ska bedöma mig i mitt arbete med barnen. Jag ska göra en aktivitet och tänkte att barnen ska få skapa maracas, sånt brukar uppskattas väldigt mycket. Har även en idé på att göra något roligt med de yngre barnen, Max fick ett spel i julklapp jag tycker passar så bra att ha på en förskola. Kort med bilder i olika miljöer som man kan samtala om, räkna, kolla färger och prata om miljön, vad man kan göra osv.

Idag har vi fått dagen att gå på Tekniska museet, det va riktigt bra och det hade varit roligt att stanna ännu längre. Nästa gång blir det matsäck till lunch och mellanmål. Vi åt lunch i restaurangen där och fick vänta länge på maten, Max va ett av de barnen på stället som satt tystast och lugnast- beundrar han! Inte vanligt att han hör til lde lugnare nämligen... =)
Väl hemma gick Inez till en vän och vi andra såg på film, så rullade den eftermiddagen iväg.
Imorgon blir det Disney n Ice i Globen med barnen, ska bli roligt!!!

Jag har haft uppehåll med promenader i två dagar då jag lyckades knäcka till höger höft sist jag va ute. Gav mig på att springa en bit, men det skulle jag inte gjort. Sjuksyrran på jobbet tror jag överansträngt muskeln, så vila, massage och stretch och är det inte borta om en vecka rekommenderade hon husläkare för remiss till sjukgymnast. Början på träningsåret gick ju sådär... =) Men jag ska igång, ska fixa träningskortet så det blir lite yoga i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin