måndag, januari 13, 2014

Examination, Födelsedag och träning

Idag är det min 33:e födelsedag, tiden går om man säger så. Jag gillar det, skönt att barnen börjar bli äldre och jag har tagit tag i träning igen och ser ett mål i studierna, bara tre terminer kvar. Började dagen med en examination i Nacka där vi skulle redovisa målen och aktiviteter från Vfu, kändes bra så hoppas jag inte behöver komplettera...
Det va så skönt imorse, kunde ta det ganska lugnt och lämnade Max på förskolan- va ju sådär fyra-fem veckor sedan jag gjorde det. Går bättre för han nu, fortfarande lite ledsen och rädd för att det ska börja brinna inne. De jobbar mer det och om pedagogerna märker att de behöver hjälp finns det hjälp att få inom företaget med specialpedagoger osv. Tror dock det kommer lösa sig med tiden.
Efter examinationen i Nacka hann jag med träning, körde uppvärmning på roddmaskinen i 10 minuter sedan gymmet två varv och avslutade med 10 minuters rask promenad på bandet. Efter det åkte jag till skolan för utvecklingssamtal med Inez och hennes lärare. Går bra för Inez och hon räcker ofta och gärna upp handen. Ibland måste läraren säga till då det kan bli lite pratigt om det är gruppuppgifter- alltså det blir pratigt så det stör arbetsron för andra. Pratigt blir det ju i grupparbeten. Men det händer inte så ofta att det är för mycket prat. Pratade även om hur Inez ska göra om någon kompis är otrevlig, vilket händer ganska ofta från en och samma person. Vidare pratade vi om matematiken och hur de jobbar med F-eleverna och lite allmänt prat. Kändes bra och deras nya fritidspedagog är så himla trevlig.

Hemma väntade middag och presenter. Tidigare fick jag fina skålar av mamma till tex bakning, och idag fick jag en träningsjacka, tulpaner, tårta, en klippt pappersduk av Inez och presentkort på blommor- tror det blir en orkidé! Och det bästa av allt va att pappa ringde imorse, han sa att han aldrig glömt en födelsedag... Så fort vädret är bättre och halkan är borta åker vi och hälsar på.

Nu ska jag sova, blir tidigt imorgon och resten av veckan och jobbar fredag kväll direkt efter förskolan i Nacka- jobbar även helgen. I helgen ska jag hinna med ett träningspass och vi ska åka skridskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin