fredag, januari 10, 2014

Håll ut!

Jobbigt nu... Min Vfu tar all min tid och energi. Är så orkeslös och sover så dåligt. Inatt skrapade jag ihop ungefär två timmar... Måste försöka slappna av mer, så kanske jag somnar bättre. Är ju jättetrött! Nu är det bara idag kvar sedan helg och på måndag har jag examination i Nacka så slipper åka så tidigt och kommer hem i rimlig tid. Kör sedan Vfu tis- fre, någor längre dagar planerar jag på tisdagen o onsdagen för att få tidigare på fredagen nästa vecka då jag ska jobba kväll. Efter det här börjar en ny kurs igen och tror det är svenska/barnkultur.           Hade ett bra samtal med Max pedagog igår och nu har de kommit på vad han är rädd för, varför han är ledsen. Han vill inte gå in. Ute har han varit jätteglad. Han tror det ska börja brinna! Det måste vara en kombination av alla ljus under julen, nya brandvarnare på förskolan, och SOS-på liv och död på tv som inez ser ibland. Pedagogerna har pratat mycket med Max om brandbilar och tagit fram leksaker och böcker. De jobbar verkligen så himla bra och har en sån bra dialog med oss föräldrar.                                      Max har sovit så bra inatt! Har väl aldrig hänt att han sovit i egen säng till 5 på morgonen! Nu har han samsovit med inez några dagar och de är nöjda båda två :-)

1 kommentar:

  1. Fina ungar du har Linda :) Skönt att ni kom fram till anledningen för rädslan!

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin