måndag, januari 27, 2014

HotMojo Yoga- JA TACK

 Testade idag för första gången Hot Mojo. En typ av yoga som utförs i 40-gradig värme och 50% luftfuktighet. Klev in i salen och byxorna klibbade ihop på en gång. Hade valt min yoga-byxor, en lösare modell i tunt tyg samt ett sportlinne av material som andas. Det värsta man kan välja på ett sånt här pass är nog bomullskläder haha, stackars de som hade det på sig! 
Jag har under dagen förberett mig med mycket vatten, säkert 2 liter utspritt från 9 imorse, tror jag fått i mig närmare 3 liter. Detta va ett mycket bra val ska jag säga! Några i salen va nära att bryta, någon svimmade nästan och gick ut.
Jag njöt!
Visst det va lite jobbigt med andningen ibland, men hittade jag tillbaka till fokus, en fast prick i salen och en bra djup yoga-andning så kom energin tillbaka. Instruktören gick runt och peppade, hon utförde själv inte övningarna. Hon petade till om man stog helt fel. En del hade svårt att koppla mot slutet och jag kunde inte hålla mig för skratt. Gjorde mina övningar, väderkvarnar och gräshoppor och flygplan i eget tempo samtidigt som jag inte kunde hålla skrattet borta.
Efter passet va jag genomblöt, drog på mig mjukisar över mina blöta svettiga kläder och skyndade hem då J skulle träna sin bandy.

Känsla innan: Förväntansfull och lagom pigg
Tankar under passet: Roligt, jobbigt. 
Känsla under passet: Vissa övningar va lite för jobbiga, kunde helt enkelt inte utföra dem pga träningsvärk i magen haha.
Känsla efter passet: Kände mig glädjefylld, massor av energi och oerhört avslappnad och nöjd!

Kommer absolut göra passet fler gånger och "vanlig" yoga gör jag redan på onsdag igen. Är svårt att hitta ett bra mönster i träningen då jag jobbar oregelbundet och går i skolan, och snart kommer även J börja hänga på gymmet så vi får pussla lite för att jag ska kunna komma iväg på de pass jag gillar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin