tisdag, januari 21, 2014

Kursstart!

Så va det äntligen dags för kursstart, termin 5 av 7. Målet är nära nu... Vi kommer snart ha en fördjupningskurs i matematik och jag blev idag väldigt nervös inför kursen och kommande salstenta! Vi fick göra ett litet test men matematik från åk 1-6 tror jag det va och det är mycket jag inte kan!
Läraren sa att kan man testet kommer man klara den delen på sals som är matematikuppgifter.... Suck alltså! Men de lägger in tre extra pass i grundläggande matematik för de som behöver så de dagarna har jag redan bokat in mig på. Ska bli spännande, eller lite läskigt, att få svaret. Ska försöka ägna matematiken lite tid vid sidan av, kan jag inte grunderna kan jag inte lära ut till barnen på förskolan. De sex första åren i barnens liv är som mest betydelsefulla i hur man kommer lära matematik som äldre, finns forskning på det, och det säger ju hur betydelsefulla vi förskollärare är i barnens lärande.

Har nu lite litteratur att läsa in till torsdag så ska sitta med det ikväll.

Vill du ta del av materialet hittar du det här.

1 kommentar:

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin