lördag, januari 18, 2014

Lördagens träning

Vad? Indoor Walking. Intensiv intervallträning i grupp på en crosstrainer. Olika övningar efter förbestämd koreografi, tränar bålstabilitet, rygg, en skonsam genomkörare för hela kroppen.

Känsla? Något trött i hela kroppen och inte riktigt på "hugget" men kör hela passet något tyngre än jag gjorde första gången. Har en bas på nivå 7 försöker hålla den och stega uppåt mot 12. Håller 12 i början vid backar men mot slutet av passet ligger jag på 8-10. Hittar inte riktigt den där sköna känslan men kan bero på jobbig träningsvärk sedan i onsdags och det hårda Bosu-passet.

Efteråt? Väldigt nöjd trots att jag kollade på klockan ibland under passet och kände en stund att jag inte ville fortsätta... Mycket nöjd!

Tid? 9.30-10.15, 5 min lugnt ibörjan, och 5 minuter lugnt i slutet mellan det intensivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin