tisdag, februari 11, 2014

Den där halsen...

Suck, så kom barnens hosta över på mig då. De börjar bli bättre och deras hosta och snorande avtar sakta men säkert. Vaknade igår med en trötthet trots att jag sovit, jobbade hela dagen och tröttheten va kvar. Ställde in träningspasset igår med hopp om att vakna utvilad idag för att ta tag i tenta och body pump. Men halsontet va ett faktum, likaså hostan. Inte roligt! Så typiskt när man är igång med träning och tycker det är roligt, känns inte alls bra! Imorgon ska jag gå på ett yogapass oavsett hur jag mår, får ta det lite lugnare och inte ta ut alla rörelser fullt.


Blev lite motion på morgonen, en promenad med Inez till hennes skola och seda en omväg hem, så totalt va jag ute och gick i 40 minuter ungefär, sakta men skönt. Försökte under promenaden till skolan få Inez att inse hur skönt det va att starta morgonen med en promenad i friska luften... Inte alltid lätt att promenera med en arg 6½-åring som säger att henens ben faktiskt inte orkar gå mer, att hon har ont i huvudet osv...

Idag ska jag fortsätta med tentan, har en fråga kvar att besvara så är "grunden" klar, sedan måste jag in i texten och redigera en massa. Men alltid skönt att ha något som är färdigt, så händer något som gör att man inte kan fortsätta med den finns alltid något att lämna in.

Hoppas på att pigga på mig fort då jag inte vill komma i nån svacka i träningen när jag precis startat, mäter kroppen på fredagar så får väl ställa mig in på att det inte hänt något men tänker på vad jag stoppar i mig i alla fall så får vi se =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin