tisdag, februari 25, 2014

En hemsk helg!!!

Oj oj oj, vilken helg vi fick.
Fy alltså. Vårat busfrö Max har visat vad han gått för ordentligt! I lördags lämnade jag han i badkaret (inga jävla moralkärringar behöver skriva att man inte ska lämna sin unge i badkaret TACK), jag lämnade han typ 2 minuter för att fixa lite i Inez rum.
Hör ett SKRIK alltså inte ett litet gråt han ger ifrån sig i tid och otid, utan ett riktigt skrik. Springer in i badrummet, och ser blodet droppa. Upp med ungen, handduk, kolla vad som hänt. Ett stort jack i hakan, eller precis nedanför hakan på det mjuka. J ringer grannen som är sjuksyrra- svarar inte. En annan granne och vän kommer hit med tejp och tejpar igen, jag ringer vårdguinden och får såklar åka in med han på lördagkvällen precis vid läggdags.
Vi fick ett oerhört fint bemötande på Danderyds lättakut, sköterskans son hade gjort precis samma sak i samma ålder, 3½ år. De limmade hakan då jacken va så "fint"- hade det varit "fult" så hade de fått sy det. Sedan tejp över det och avsluta med ett plåster och beordrad vila och tystnad i 2-3 dagar.... Han sprang ut och hade marathon i gången mot hissen... Hej vad lugnt vi tar det!

Söndagen började okej med massor av fix, Inez fick en ny byrå. En Malm med 6 lådor. Vi funderar på att montera fast den i väggen, men herregud det ska inte behövas för en sån tung möbel. Vi bestämmer oss för att göra det sen.
Har grannen över och J är hos henens man. Alla barnen leker fint, Max smyger upp i Inez rum. Hör en duns, och sedan en till. HÖGA SMÄLLAR ALTSÅ!!! Säger "vad i helvete va det där"!! Springer upp för trappan och ser inte Max. Grannen hinner tänka att han ligger under och ska ringa SOS. Går runt och Max står som förstelnad och tittar på mig och pekar på byrån.... Herregud alltså, vilken panikkänsla. Nu sitter byrån fast och jag kan rekommendera ALLA att montera denna möbel i väggen på en gång, inte sen!
Min lilla Max-plutt alltså som skrämmer livet ur mig ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin