torsdag, februari 27, 2014

Konditionen måste bättras....

Mina powerwalks gör inte mycket nytta för konditionen egentligen. Det är skönt och avslappnande och som "meditation", men konditionen behöver få sig en ordentlig omgång! Idag va jag på mitt första cykel-pass (spinning) på typ 10 år haha. Jag överlevde! Mot slutet tog jag det något lugnare, sista backen klarade jag faktiskt inte... Men är ändå nöjd!
Va riktigt roligt och ska boka in mig på fler sånna pass. Funderar på att göra det på måndag kl 12 och sedan Hot Mojo 17.15, men ska se hur jag mår imorgon efter cykel-passrt, hur kroppen reagerar.
Ställde mig på vågen, går ner lite i vikt men det blir väl så. Vill helst stå kvar på samma, gått ner från 54,7 till ca 52,7 på några veckor. Vikten vill jag ha på samma, men måtten vill jag minska. Men då jag äter så mycket mer nyttigt nu än förut försvinner väl ett par kilo automatiskt innan jag börjar gå upp och får mer muskler. Äter mycket mer än innan jag började träna kan jag även meddela.

Imorgon väntar en sväng i gymmet innan jobbet, efter prat med min PT ska jag nu öka vikterna massor och köra tre varv med åtta repetioner på varje maskin, istället för nu två varv med 15 rep. Ska bli spännande tat se hur mycket jag orkar, kan det bli 100 kg benpressen kanske?? I alla fall 92 eller vad snäppet efter 83 är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin