fredag, februari 14, 2014

Mina mått minskar- jag är min egen PT =)

Ska skriva ner måtten här även denna fredag, komemr inte alltid göra det men nu i början blir det en extra sporre att dela med sig lite och jag är ju lite stolt faktiskt. Bild får ni inte se förrän jag är helt trygg med min "nya" kropp, en hel del kvar att ändra =)

24/1
Lår: 60 cm
Mage (över navel): 89 cm

31/1
Lår: 60 cm (ingen skillnad här alltså)
Mage (över navel): 88cm (-1cm!)
Höft: 95 cm

fredag 7/2 mäter jag såhär:
Lår: 59cm (-1 cm sedan start)
Mage: 87cm (-2 cm sedan start!!!)
Höft: 92 cm (-3 cm på en vecka!)

Idag, 14/2, och en vecka helt utan träning pga envis förkylning;

Lår: 56 cm (-3 cm på en vecka)
Mage: 85 cm (-2 cm på en vecka)
Höft: 90 cm (-2 cm på en vecka)

Hur kan det då komma sig att jag minskar så fort utan träning? 

Jag tror min kropp är glad över en ändrad kost och mindre produkter med mjöl. Är inte så insatt på näringsinnehåll, kolhydrater och sånt. Men jag vet ju ungefär vad som är bra och vad som är mindre bra. Jag vet att vitkål, paprika, lax och morötter är bättre än pasta, potatis, fiskpinnar (färdiga) och chips.

Jag har gjort några justeringar i kosten och försöker få i mig mellanmål (kvargsmoothie eller morotsstavar typ) för att inte småäta och micra mackor med ost. Jag har en dag i veckan då jag äter lite extra, som idag då åt jag hamburgare och pommes med barnen... Men jag orkade bara en burgare och nästan inga pommes, innan jul hade jag tryckt i mig två burgare OCH pommes och ett glas cola...
Jag har med mig mattänket och försöker leva lite mer hälsosamt, och jag tycker det är roligt men jag vill inte bli hysterisk. Jag kan äta korv och makaroner, jag blir inte tjock av det! Men min mage kommer säkerligen protestera då jag vant mig av att äta pasta och sånt.

Tänkte först ta ett pass imorn men nu jobbar jag helgen och jag ska låta hela veckan passera utan träning så tar jag nya tag på måndag då jag börjar med Hot Mojo =)
Jag behöver inte en  PT, jag är min egen =)
Jag och barnen tävlade i plankan, måste bätrra mig och få en bra tid! Klarade bara 26 sekunder, Inez 23 sekunder och Max den lilla rackaren klarade över 30 sekunder! Sedan väger han ju inget heller, så med sina 13 pannor så... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin