fredag, februari 07, 2014

Träningen ger ju resultat!

Syns inte så mycket än, men jag tar mått på fredagar och har kommit en bit på väg! Första måttet tog jag den 24/1 och då såg det ut såhär:

Lår: 60 cm
Mage (över navel): 89 cm

En vecka senare tog jag även mått runt höft och då såg det ut såhär:

Lår: 60 cm (ingen skillnad här alltså)
Mage (över navel): 88cm (-1cm!)
Höft: 95 cm

Idag, fredag 7/2 mäter jag såhär:

Lår: 59cm (-1 cm sedan start)
Mage: 87cm (-2 cm sedan start!!!)
Höft: 92 cm (-3 cm på en vecka!)

Sista måttet, höften är jag lite fundersam över, kan jag minskat tre cm på en vecka? Men i början går det väl ganska fort, har ändrat en del i kosten men är inte hysterisk. Tränar en hel del och komemr nog inte fortsätta träna lika mycket varje vecka, just nu har jag haft mycket tid över.
Det är roligt att mäta och tävla mot sig själv. Har ju en del att träna bort så ska bli kul att se resultatet, hoppas på att minskat över dessa tre delar en hel del till juni ungefär. Har inte satt upp något speciellt mål, men vill trivas i mig själv såklart och bygga upp kroppen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin