onsdag, februari 19, 2014

Vilken jäkla värk!

Men härligt!!!
Tog i massor på gymmet igår och idag fick jag äta upp det, träningsvärken from hell. Men det är skönt, riktigt skönt, samtidigt som det gör sjukt ont haha. Blandade känslor det där. Tror jag fyllde på för lite av typ protein eller kolhydrater eller nåt igår efter passet, åt massor av nyttigt, drack smoothie på kvarg (mkt proteiner i det) och levde nyttigt och sunt men så idag! BAKSLAG!!! Jobbade och va så sjukt sugen hela tiden på något sött, kände att jag måste ha nåt om jag skulle överleva!! Blev lite kladdkaka och en muffins. Ja jag bakade ju såklart också... Varvade med mina morotsstavar och massor av vatten. Kändem mig inte okej förrän efter min laxmiddag hemma på kvällen. Det här måste ju berott på att jag missade något intag av något viktigt som kroppen behövde efter hård styrketräning...? Måste nog läsa på lite om det här...
Har varit riktigt rött och den envisa förkylningen vill inte släppa helt! Så irriterande, men känner mig inte direkt sjuk heller. Ska på Hot Mojo imorn, hoppas det går trots träningsvärken haha.

Imorgon börjar nästa kurs i skolan, fördjupning i svenskan. Va ju spännande tills jag läste examinationsmomenten, gaaaa vill inte det här längre! Älskar egentligen svenska, barnkuktur, böcker, språket, hur vi använder språket, vad finns i bokens innehåll och varför...?

Den här våren känns låååång och tuff med blod, svett, tårar blandat med gymmet och jobbet typ... Måste gå på bandet lite också med 10% lutning, hoppas J kan fixa Spotify till min mobil bara så kan jag tänka på annat än hur svettigt det är haha och kolla på de sämsta dokumentärerna och skit som visas på tv:skärmarna.

Halkaralltid in på träningen numera när jag skriver, men är ju så roligt att äntligen vara igång. Ska bli spännande att mäta på fredag, har en känsla av att jag stått stilla i måtten faktiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin