torsdag, februari 13, 2014

Yoga hemma

Förkylningen fortsätter, men kan inte hålla mig från lite träning ändå. Är noga med att inte utföra pulshöjande aktiviteter då min hosta skulle ta det väldigt negativt. Hoppas på att bacillerna lämnar mig i helgen, alla tycks vara förkylda just nu.

Utförde ett kort yoga-pass här hemma, bara 20 minuter knappt sedan kom snoret emellan. Testade en övning jag inte klarat förut, men nu så! Och jag va inte ens uppvärmd ordentligt men ändå gick det.
Måste jobba ner svanken i mattan, min rygg älskar kanske inte denna övning men kul att ha nått ett mål och det va att komma ner såhär till maj/juni men sedär, det gick snabbare än tänkt!

Lägg märke till mina snygga kläder =) Är hemma liksom, störtförkyld och försöker hitta inspo för att avsluta min tenta... Slutklämmen är alltid värst att få till...

Om du vill testa den här övningen, så värm upp ordentligt först och lyssna på din kropp. För mig känns det lite i ländryggen då jag alltid har så mycket problem där men just nu är jag väldigt bra i ryggen. Du tänjer mycket på framsida lår så stretcha ut där innan du testar. I början kan du ha armbåfarna i mattan och sedan succesivt jobba dig ner i mattan. Mitt nästa mål är som sagt att svanken ska ligga platt i mattan..... =)

Igår la jag upp en bild på instagram med en bild på min "lilla" mage... Ena bilden va tagen för ca 5 veckor sedan och andra nu och jag fick såååå många fina kommentarer om att det syns skillnad <3 Så roligt och jag blir så taggad att fortsätta med träningen. Insåg att något händer med kroppen, men jag har svårt att se det själv... Träning är långsiktligt, en livsstil, gäller att sätta upp små mål på vägen och för mig funkar foto och att mäta kroppen. Har ingen målvikt, väger det jag ska men är beredd att lägga på några kilo om jag börjar bygga lite muskler.

2 kommentarer:

  1. Yoga är så himla skönt för kroppen. Önskar jag "orkade" mer när det kommer till yoga. Skulle helst vilja träna yoga på riktigt men det är så dyrt :( Dina bilder inspirerar mig till max. Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt när både man själv och andra ser de framsteg man gör. Det gör det enklare att komma igång de där dagarna när man varken har lust eller ork. Bra gjort!

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin