onsdag, mars 05, 2014

Bananplättar med microbröd

Jag blev inspirerad av 56 kilo när jag lagade det här goda. Har inte följt receptet då jag inte hade allt hemma, skapade ett recept som passade mig och det blev jättebra. Men orginalrecept hittar du hos 56 kilo.

Bananplättar: 

rör ihop 2 ägg med en näve kruskakli, vaniljsocker (ca 2 tsk) och mixa sedan med en banan. Stek i kokosfett små plättar. Låt den "stelna" på första sidan innan du vänder, de går sönder lätt. Jag fick 6 stycken.

Microbröd:

Blanda 2 ägg med en näve sesamfrön och ca 1 dl mandelmjöl, 1 msk kruskakli och en msk smält kokosfett, rosta lite solrosfrön i en torr panna med lite havssalt, krossa lätt i mortel och sedan ner i smeten. Rör ihop och smörj en microtålig form med kokosfett, in i micron på full effekt ca 2 minuter. Jag delade mitt bröd "mitt itu" då det blev lite tjockt. Pröva dig fram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin