lördag, mars 08, 2014

Lördag, träning, skola...

Ja hörrni, träningen rullar på. I fredags gymmade jag och känner att det börjar bli rätt roligt ju! Så kul att få resultat i form av att lyfta tyngre. Min PT har lagt om mitt programm så kör ju bara 8 repetitioner och tre varv nu då kan jag lyfta tyngre. Just i fredags hade jag inte så mycket motovation efter en natt då jag sovit dåligt. Tog mig ändå ner, målet i sikte, kärlekshandtagen bort... haha, ja det är väl det svåraste att bli av med! Är inte så strikt i kosten, men tänker lite extra varje dag på att inte peta i mig för mycket av mjöl, potatis osv och minskat sockerintag.

Lördag och underbart väder ute denna morgon. Hörde igår på nyheterna att det spås bli varmare än i Grekland! Men det måste vara nere i Malmö typ, där är det ju alltid ett par mer plus än i Stockholms-området. Men det ser fint ut, klarblå himmel, 4,5 grader varmt och sol.

Skolan går väl bra, rullar på. Är väl inte supermotiverad just nu men men, bara köra på. Just nu analyserar vi barnkultur och min grupp har valt Lejonkungen som film. Trodde aldrig jag skulle bli provocerad av den filmen haha. Men börjar man analysera och ifrågasätta så finsn det hur mycket osm helst. Att den förstfödde är en son är ju superbra, de "elaka" har svart man (varför det???) och hyenorna har nån hemsk dialekt... Ja finns hur mycket som helst att fundera över i den filmen! Blir en powerpoint som presentation. Har en tenta att skriva också där jag ska välja ett tema, djur-moral eller genus tror jag det va. Lutar mot djur. Ska sätta mig in i den på måndag. Sånt här är så roligt och spännande tycker jag!

Ha en underbar lördag på er. Vi (jag och min mamma) ska till Friends Arena på genrepet av Mello!!!!

1 kommentar:

  1. Va och hälsa på förskolan igår. Alltså!!! Max kom och kramade mig och frågade om han fick lukta på mig, hahahaha! Det fick hon ju självklart när han ville lukta på min hals och så sa han "Mmm, luktar gott. Mm, tandkräm!" Hahaha!! Asså dör va han ligger mig varmt om hjärtat :)

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin