lördag, mars 29, 2014

Springa...

Är inte så aktiv här längre, men då och då kommer jag uppdatera. Mest för egen del, hoppas adressen hit är aktiv när jag sitter på hemmet i framtiden haha då kan de som vårdar mig ha högläsning för mig.
Hade ett roligt samtal med en chef igår som hade höga förväntingar och roliga planer för mig, vi spårade dock ur lite men sa såklart att jag va öppen för de flesta jobberbjudanden och är det nytänkande är det ju så mycket bättre. Tänk att kunna blanda barnomsorgen med äldrevården, tror det kan ge mycket positiva effekter hos båda grupperna och förskolans strävansmål kan vi nå med en matematisk sångsamling i sällskap med dementa på ett vårdboende =)

Jag har börjat springa lite försiktigt, nu har jag lyckats träna upp höfterna så de inte gör ont när jag springer, riktgt roligt att känna av framstegen. Knäna spökar lite så får verkligen skynda långsamt. Sprang på löpbandet häromdagen, efter ett styrkepass mest bara för att testa.
Fick tiden 17 minuter på 2 km och hade ett ganska långsamt tempo. Dagen efter testade jag igen, efter styrkepasset, fick då 22 min på 3 km. Är så nöjd att jag klarade springa 3 km utan att stanna, på ett löpband dessutom som äär mer trist än att springa i naturen. Kan ju bara bli bättre nu känner jag!
Har anmält mig till Vårruset för att ha nåt att se fram emot och kämpa inför. nöjer mig inte med en skittid, då kan jag lika gärna strunta i att springa- ja jag är knäpp. Satsar väl på 30 min 5 km, men kanske 32 min är mer realistiskt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin