lördag, april 12, 2014

Lördag

Hej hej hallå bloggen.
Dags för en uppdatering nu =) Jag började morgonen på gymmet, hemma väntade två små minimonster som inte vaknat på någon bra sida... Det minsta monstret är nu lugn och trevlig och ser på film och det stora monstret är på rummet,  uppskickad pga väldigt otrevligt uppförande. Så trevlig lördag har vi här hemma. När jag kom hem drog J och tränade sedan ska han hinna byta däck idag på i alla fall en av bilarna. Han ska oxå storhandla och ta  med den stora, den lilla hade hög feber igår- nästtan 40 grader. Idag är den borta men jag anar en viss grinighet... Så han och jag stannar fint hemma och vilar oss. Vila oss betyder bygga lego, leka med lego, tvätta, dammsuga, plocka, vika tvätt, städa badrum... ja ni förstår- ingen vila direkt. Vill hinna plantera ute också, sparat mig till nu i april när nattens minusgrader verkar gicit med sig. Ska sätta morot, sallad och lite annat.
En promenad med hunden till kvällen ska det även bli =)

Jobbade igår på gamla jobbet, förskolan. Så roligt. Va på avdelningen med de minsta och de är ju så söta och mysiga att jobba med! Har verkligen ändrat inställning för vilken ålder jag vill jobba med när jag är färdig förskollärare. Känner mer och mer för att sätta min fot i en barngrupp 1-3 år, spännade och utmanande! Får frågor om jag kommer tillbaka tiill företaget, svarar att jag faktiskt inte vet. Lika bra att vara ärlig. Beror ju på vad de kan ge i lön och hur schemat ser ut. Finns ju jobb att välja på om mna säger så, sedan vet jag inte om jag vill jobba i grannkommunen eller här hemma eller kanske rent av inne i stan... Snart är det dags att börja fundera på examensarbetet också, ja tiden rusar iväg det trodde jag aldrig för 2 år sedan att tiden skulle gå så fort och att jag skulle öppna ögonen så positivt för yrket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin