onsdag, april 30, 2014

Valborg och lite skola, träning och sånt

Valborg idag, fira in maj. Som vanligt svinkallt den här dagen, ska man stå och frysa vi en jäkla brasa för barnens skull?! Hellre hade jag velat sitta i soffan med en varm filt och en kopp te efter en svettig löparrunda typ... Men, Inez vill gärna se majbrasan och hon säger "alla andra ska ju dit, liksom hela skolan", ja det blir väl en promenix dit, kanske kan ställa bilen nära så slipper vi gå hela vägen. Joggingrundan ikväll jag funderar på hoppas jag blir av, vi får se hur mycket energi som finns kvar när vi väl är hemma. Funderade ett tag på att nattvandra, men hur kul är det i kylan?! Urk, hatar att det är så kallt, vi hade ju så varmt och skönt i förra veckan. Alla mina tomatplaantor och paprikor får stå inne i fönstret så ser förjäkligt ut faktiskt!!

Ska slutföra en tenta som ska in på söndag, varit lite mycket av skola och plugg sista veckorna faktiskt, inte riktigt hunnit med vad jag gjort om jag ska va ärlig. Tror salstentan sket sig rätt ordentligt men jaja det är bara att läsa böckerna ett par gånger till och göra om det och hoppas på bättre lycka nästa gång. Kan ju ha gått vägen, men har inte hoppet inställt på det direkt.

Ska på yoga snart, vid 12. Måste ha den mentala biten för att träningen ska vara rolig, lätt att glömma bort sig själv mitt i allt. Älskar yoga och ett pass i veckan gör verkligen susen för kropp och knopp.

Ser ni så sött, min lillprins som blir 4 år i sommar, inte nån bebis längre, men alltid min minsting <3 

Inez berättade igår att de fått träffa alla som ska gå tillsammans i nya klassen i ettan, hon va så glad och förväntansfull. Tror det komemr bli toppen. Lärarna är bra och klassen är sammansatt på ett bra sätt som jag hoppas gynnar henens lärande och sociala biten. Inte för att hon har några problem socialt haha, men hon behöver komma igång lite och bli lite tuffare. Och tror hon komemr trivas väldigt bra med nya kompisarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin