måndag, maj 19, 2014

5 km

Efter morgonens seminarie åkte jag direkt till gymmet, kände inte för att gymma så ställde mig på löpbandet. På tisdag nästa vecka är det ju vårruset och jag har inte alls börjat träna inför det... Så idag sprang jag 5 km för andra gången i mitt liv typ haha. Ja när jag va mellan 16-25 sprang jag en hel del men det va då det, jag tänker mer på nu.
5 km kändes bra, började ganska långsamt, fick stanna en gång då skosnöret gick upp. Ökade farten mot slutet och spurtade sista 600 m. Va riktigt skönt och svetten droppade. Va helt slut efter! Slut på ett skönt sätt. Imorn ska jag gymma och på onsdag yoga sedan på torsdag ska jag springa 5 km igen och hoppas jag tar mig runt vårruset på en rimlig tid. Först hade jag målet på 30 minuter men har ökat lite till 35 minuter.
Om vårruset känns bra ska jag anmäla mig till Tjejmilen! Men är osäker på om platser finns kvar...

ca 30 minuter av mitt liv är ingenting, på det bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin