lördag, maj 31, 2014

6,26 km

Trots morgonens känsla av att inte orka släpa mig ur soffan, så tog jag mig ut på en runda med hunden i släptåg. Är övertygad om att tiden blivit bättre om jag va ensam, hunden gillar inte att springa direkt och man får typ dra med han tills han förstår att vi är på väg hem igen då jäklar springer han på bra.
Målet va att klara mer än 5 km, och jag tänkte att om jag håller ett lugnt tempo bör det gå. 

Va lite för varmt klädd så det gjorde att det va jobbigare än det va. I det tempo jag sprang hade jag klarat springa längre om jag hade mindre kläder och ingen hund. Är väldigt nöjd, har aldrig sprungit mer än 5 km förut! 
Nu vet jag att jag kan, så nu kan bara tiden bli bättre. Ska springa en annan runda i veckan som jag vet är ungefär 6-6,5 km nånting, bör kunna göra det på 41 minuter eller så.

Du kan om du vill, så är det bara!
Och tänk på att för två månader sedan ungefär, då sprang jag knappt 2 km. 


KM

6.26

DURATION

45:28

AVERAGE PACE

7:16

CALORIES BURNED             

338

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin