onsdag, maj 21, 2014

Sitter inne!!

Är alltås inte ute i solen just nu. Har varit ute en stund på altanen, men så kommer nån form av geting och surrar högt som en helikopter i mitt öra! Är alltså inte en vanlig geting, utan snäppet värre!! Psykologen sa till mig: Vad är det värsta som kan hända? 
Ja jag tror inte jag dör om jag blir stucken, hoppas inte det! Ärligt talat vet jag inte vad det värsta kan vara. Tror det är om den trasslar in sig i mitt hår. Men det är nästan omöjligt, då jag alltid har uppsatt. Kan vara att få in den i munnen eller i näsan... Fy fan hos mig ska de då inte vara. Får hjärtklappning och gråten i halsen.

Men älskar att vara ute, älskar mina rabatter. När jag pausar från plugg så tar jag ett varv i min lilla trädgård, pratar med gräslöken, beundrar min ståtliga rabarber. Tittar till gurkorna som sattes i förrgår, pratar med tomaterna, med dillen och med morötterna. Gallrar ut nån salladsplanta och längtar efter rädisorna. Sedan kommer ett surr i örat och stör. Får panik och rusar in. Så nu sitter jag inne, datorn i knät men hinner inte påbörja nästa skoluppgift då yogan börjar klockan 12 och innan dess ska jag göra en smoothie

här mår min sallad och mina rädisor bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin