lördag, maj 31, 2014

Snart sommarlov...

Ja snart tar jag sommarlov från skolan!
På tisdag är det dags för min omtenta i mattten och på  torsdag ska en rapport in, vilken är i stort sett klar. Har lite småjusteringar kvar samt en framsida och försättsblad och innehållsförteckning att fixa. Matten känns rätt okej, det jag kan det kan jag så får jag hoppas på det bästa. Den här gången ska jag ta tid på mig och inte bara skriva ner det första jag kommer på.

Men är det sommarlov vill man inte ha regn, så sjukt trist!

Alla mina blommor och plantor skriker efter solen just nu, specieltl tomaterna som är känsliga och inte alls växer på sig där ute just nu. Gurkan verkar må bra, rädiskor kan jag skörda varje dag likaså grönsallad. Morötterna vet jag inte om det blir något av, har aldrig satt det förut... Dillen går det bra för, lite liten men doftar gott, så dill i kokta potatisen till midsommar blir det. Köpte två jordgubbsplantor igår i kruka, som jag satte ner i en liten låda, vi får se om de tar sig och ger några gubbar.

Ha en fin dag i regnet, fy, här är det så trist väder. Våra bekanta komemr idag, så ska vi grilla hamburgare på gasolgrillen. Funderade på en löprunda nu på morgonen, men jag är en sån där som finenr noll motivation i detta väder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin