onsdag, maj 28, 2014

Vårruset 2014

Jag tog mig i mål på 32 minuter och 8 sekunder.

Första 4 km är min starka sida men sista km är fan inte rolig. Vid 4 km känner jag att benen börjar svika mig, har kännt mig stark och i bra form hela vägen trots att jag fick stoppa i mig en ipren innan loppet pga ont i rygg och höft.

Vid sista vätskekontrollen, stannade inte vid någon för att dricka, så sjungs det glatt "800 meter kvar, du är snart i mål du är snart i mål...." med melodi av Ebba Gröns klassiker 800 grader.
Tänker för mig själv: HÅLL KÄFTEN DRA ÅT HELVETE!!!
Ville inte springa mer.
Min löparvän Sarah drar om mig, och får mig i mål. TACK! Min svaghet är verkligen sista km så nu gälelr det att träna träna träna för att få en bra tid nästa år. Satte målet på 25-28 minuter. 28 ska jag va i mål på, allt som är bättre blir en bonus.

Är så nöjd över loppet. För två månader sedan sprang jag inte ens 2 km och kände att jag aldrig aldrig komemr klara springa 5 km. Men jag gjorde det, jag kan!

Nu är Tjejmilen nästa mål, men tror det får bli ett lugnt tempo, bara känna att jag kommer runt, som en kul grej.

Startnummer31815
KlassDamer 5 km
Född

Totalt

Placering2247
Resultat32:08

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin