söndag, juni 01, 2014

Bloggen har vilat

Bloggen har varit vilande ett tag men nu har jag smått börjat skriva igen. Fokus är nu en hel del på träning, kost och hälsa. Tror inte vi kan få för mycket av den biten. Själv älskar jag att hitta nya bloggar inom detta ämne, bli inspirerad och testa nya nyttiga recept. 
Jag gillar att äta onyttigt, men försöker ta det på helgerna. Måndag till fredag är det mycket smoothie, grönsaker, kyckling och lax som gäller.

Jag tror på vardagsmotion, som att gå i rulltrappan, ta trappan istället för hiss, gå av en hållplats tidigare, cykla istället för ta bilen sträckor som är 5 km och mindre osv osv. Mycket hänger såklart på maten om du vill nå en optimal viktnedgång.

Jag personligen strävar efter att få bort mammahullet och bygga lite muskler, samt att kanske i framtiden klara att springa milen.

Jag har sedan januari 2014 minskat ca 11 cm i midjemått och ca 5 cm runt låren, till nu juni 2014. Jag känner mig piggare och har såklart mer ork.

Jag älskar att slappa i soffan och göra ingenting, det ska jag inte sticka under stol med. Men jag tror jag hittat min träningsform, och jag gillar att variera gymmet med klasser som spinning och bosu, samt löpträning och favoriten yoga.

terapi att promenera vid hästhagar och vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin