tisdag, juni 10, 2014

Från 34 till 32 till 30

Tog mig ut på en löprunda, tanken va att ta ett lugnt tempo i fem km, på tiden 32-34 minuter som är vad jag ligger på i vanliga fall. När jag väl va ute kände jag att jag ville ge lite mer än jag brukar, och tiden slutade på 30 minuter på mina 5 km. Väldigt nöjd! Det va varmt, väldigt varmt! Skönare att springa i svalare temperatur... Blev både illamående och kissnödig när jag va klar, och sista biten hem som jag gick när hade stängt av Runkeeper, det va en jobbig kilometer vill jag lova!
Jag började springa i april, innan dess bara ett par cykelpass på gymmet och någon intervall på gåbandet. Väldigt nöjd att jag nu, två månader senare, springer 5 km och att jag har anmält mig till Tjejmilen. Då blir det dock ett väldigt lugnt tempo tror jag om jag ska orka springa så långt, men ska försöka springa efter mitt träningsschema nu så får vi se.

Jag sprang mina första 5 km på 34 minuter, vårruset 5 km på 32 minuter och idag 5 km på mitt rekord 30 min.


KM

5.01

DURATION

30:48

AVERAGE PACE

6:09

CALORIES BURNED

289

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin