söndag, juni 01, 2014

Somrig dressing

Har hittat på en somrig, relativt nyttig, dressing, till kött, kyckling, på hamburgare ja den funkar till det mesta i sommar.
Kom på att jag behövde använda lite av all min gräslök som växer ute i trädgården, dumt att det bara vissnar.

Receptet blev såhär, och dressingen är riktigt god!

Kvarg, jag använder den HÄR
lite creme fraiche
röd lök eller gul lök
gräslök
örtsalt
ev lite grillkrydda

Blanda ihop allt, om du vill ha den lösare, mer som en sås, spä ut med vatten. Låt dra i kylen nån timme för bästa smak.
Som vanligt har jag inga direkta mått i mina recept, utan höftar lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin